Otaczaj się pięknem

Otaczaj się pięknem

poniedziałek, 3 marca 2014

Żyrafa

Napisała do mnie Marzenka, co więcej napisała kilka razy, a ja gapa przegapiłam jej maile.
Marzenka jest autorką bloga Maszkownia, pokazuje w nim to co tworzy. I wierzcie mi, jest co pokazywać, bo Marzenka ma wspaniałe pomysły i wielkie serce.
Marzena w mailu napisała, że chce sprezentować nam, a właściwie Marice, jedną ze swoich cudnych żyrafek, miałyśmy tylko wybrać tę, która najbardziej przypadła nam do gustu lub zaprojektować swoją własną.
Ucieszyłam się bardzo. Moja radość była ogromna z dwóch powodów. Po pierwsze była to dla mnie niespodzianka, zwłaszcza, że lubię zabawki hand made, podobają mi się bardziej niż te przesłodzone, tandetne maskotki Disneyowskie. A po drugie, żyrafa ma szczególne znaczenie. Nie wiem czy wiecie, ale żyrafa to zwierzę, które ma najprawdopodobniej najsilniejsze serce, a to dlatego, że musi ono pompować krew do mózgu przez bardzo długą szyję. Marshall Rosenberg, twórca idei porozumienia bez przemocy, uczynił żyrafę symbolem empatii. Żyrafa ma otwarte serce, a  jej uszy nastawione są na słuchanie, posługuje się językiem uczuć i potrzeb, wszak żyrafa patrzy na wszystko z szerszej perspektywy.
W taki właśnie sposób granatowa żyrafka w grochy, trafiła do naszego domu. Bawiąc się z Mariką, widzę, że coraz częściej na nią spogląda, a za jakiś czas pewnie sama wyciągnie do niej rączki.
Odpisując na maila Marzeny, podpytałam ją czy ma dzieci i w jakim są wieku, postanowiłam się odwdzięczyć i sprezentowałam im moją książkę, mam nadzieję, że będą się doskonale przy niej bawić;)
Żyrafki dostępne są tutaj
A tu moja książka w trakcie "Bliskiego spotkania z książką"
Kontakt Festiwal


22 komentarze:

  1. śliczna ta żyrafa:))) miłego wieczorku:)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Żyrafki bardzo podobają mi się:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to tak jak nam, na blogu Marzeny kolorowy zawrót głowy jeśli chodzi o żyrafy:)

      Usuń
  3. żyrafka boska i w przepiekne kropeczki na dodatek:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Człowiek uczy się całe życie, nie wiedziałam o silnym sercu żyrafy. Z pewnością ma ta zabawka duże znaczenie symboliczne, a w dodatku jest piekna :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Żyrafka słodka i zdrowa do tulenia i ślinienia :-)
    Książką mnie zaintrygowałaś - jest do czytania - bajka , opowiadanie czy w co się bawić?
    Pozdrówka ciepłe Dziewczyny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka do czytania- bo są tam wiersze, ale i do zabawy, bo są propozycje zabaw grupowych i karty pracy, tytuł "Barwy świata"

      Pozdrawiamy słonecznie

      Usuń
  6. Uwielbiam takie oczy i chyba sobie zyrafka pogwizduje ;)))

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny przytulas :) Żyrafka idealnie pasuje do karuzeli. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo mnie cieszą te komentarze :-). Dzięki Martusiu. Myślałam, że napiszesz na maila, a Ty posta takiego pięknego posta napisałaś. Jeszcze raz dziękuję :-). Ja tak pięknie pisać nie potrafię, ale wkleiłam kilka zdjęć :-) i skleciłam kilka słów z przeglądu. Zapraszam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ty my dziękujemy za tak miłą niespodziankę:)
      Zapraszamy częściej
      Pozdrawiamy;)

      Usuń