Otaczaj się pięknem

Otaczaj się pięknem

czwartek, 7 lipca 2011

Trawa cytrynowa- Cymbopogan citratus

W tym roku na balkonie posadziłam trawę cytrynową.
Kiedy otworzyłam opakowanie z nasionami byłam zła, ponieważ było ich niewiele, a jakby tego było mało, na opakowaniu była informacja, że nasiona mają genetyczne predyspozycje do słabej zdolności kiełkowania:)
Mimo wszystko zaryzykowałam, trawa sobie rośnie, a ja nie mogę się doczekać kiedy będę mogła ją wykorzystać w kuchni.
Czytałam, że można ją dodawać do herbaty, ma smak i aromat cytryny, jednak nie jest tak kwaśna (jak dla mnie mogłaby być), ma w sobie również nutę imbiru. Można też parzyć samą trawę i pić z niej napar, który ma właściwości antynowotworowe.
Poza tym trawę cytrynową można dodawać do sałatek, dań chińskich, a nawet można nią aromatyzować wódkę, jak dla mnie bomba, jednak póki co moja cymbopogan citratus prezentuje się tak:






Jeśli trawa przetrwa do jesieni, zabiorę ją do domu, czytałam, że jest bardzo wrażliwa, więc tym bardziej w doniczce na balkonie nie miałaby szans.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz